تعریف دفتر خدمات کنسولی

دفتر خدمات کنسولی در راستای اجرایی شدن برنانمه و چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران پیرامون پذیرش اتباع غیر ایرانی متقاضی تحصیل و به منظور سرعت بخشی و چابک سازی ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان غیرایرانی و تمرکز مدیریت امور کنسولی ، تاسیس گردیده و با رویکرد فرابخشی ، جهت تسهیل و روان سازی فرآیند پذبرش، ثبت نام و اقامت جامعه دانشگاهیان غیر ایرانی و ارتقاء سطح کارایی و ارارئه خدمات به موقع و موثر به گروه هدف فعالیت می نماید.

 

اهداف دفتر خدمات کنسولی:

1. سرعت  در خدمات

2. دقت در خدمات

3. صحت خدمات

4. برخورد مناسب با گروه هدف

 

اهم وظایف

شامل امور اجرایی که به طور کلی فعالیت ها و اقدامات اداری حوزه دانشجویان غیر ایران از قبیل موارد زیر را داراست:

1. اجرای سیاست، خط مشی، مقررات و آیین نامه های اداره کل امور دانشجویان کشور

2. پیگیری صدور ویزای تحصیلی برای متقاضیان

3. پیگیری صدور و تمدید پروانه اقامت برای دانشجویان

4. پیگیری پروانه خروج از کشور برای دانشجویان

5. انجام امور اداری مربوط به دانشجویان