تعریف دفتر خدمات کنسولی
دفتر خدمات کنسولی در راستای اجرایی شدن برنانمه و چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران پیرامون پذیرش اتباع غیر ایرانی متقاضی تحصیل و به منظور سرعت بخشی و چابک سازی ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان غیرایرانی و تمرکز مدیریت امور کنسولی ، تاسیس گردیده و با رویکرد فرابخشی ، جهت تسهیل و روان سازی فرآیند پذبرش، ثبت نام و اقامت جامعه دانشگاهیان غیر ایرانی و ارتقاء سطح کارایی و ارارئه خدمات به موقع و موثر به گروه هدف فعالیت می نماید.
اهداف دفتر خدمات کنسولی:
1. سرعت در خدمات
2. دقت در خدمات
3. صحت خدمات
4. برخورد مناسب با گروه هدف
اهم وظایف
شامل امور اجرایی که به طور کلی فعالیت ها و اقدامات اداری حوزه دانشجویان غیر ایران از قبیل موارد زیر را داراست:
1. اجرای سیاست، خط مشی، مقررات و آیین نامه های اداره کل امور دانشجویان کشور
2. پیگیری صدور ویزای تحصیلی برای متقاضیان
3. پیگیری صدور و تمدید پروانه اقامت برای دانشجویان
4. پیگیری پروانه خروج از کشور برای دانشجویان
5. انجام امور اداری مربوط به دانشجویان