شرح وظایف

  • سیاست گذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستندسازی، طبقه بندی و اولویت بندی شکایات واصله.

  • تدوین سیاست اجرایی و تلاش در استقرار نظام مدیریتی مبتنی بر عملکرد واحدهای تحت سرپرستی.

  • تدوین سیاست اجرای در جهت ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی.

  • تدوین شاخص های صیانت از حقوق شهروندی و انجام بازرسی‌های دوره ای و یا موردی در خصوص اطمینان از اجرای مفاد آن.

  • آگاهی از عملکرد، دستاوردها، نوآوری‌ها، موفقیت‌ها، محدودیت‌ها‌‌، ضعف‌ها و مشکلات سازمان.

  • برقراری ارتباط مناسب و منطقی با مسئولین، مدیران و کارشناسان دانشگاهی.

  • هماهنگی و همکاری با کلیه واحدهای سازمانی تحت پوشش نهادها و سازمانهای مرتبط.

  • نظارت و پیگیری بر دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم.

  • همکاری در امر نظارت بر ورود، تولید، توزیع تا عرضه و فروش کالاهای سلامت محور.

  • پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان.

  • تهیه و تنظیم برنامه‌های بازرسی مستمر دوره ای و یا موردی از واحدهای سلامت تحت پوشش برای سنجش میزان مطابقت عمل و عملکرد اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها، دستورالعمل ها، ضوابط و شاخص‌های مورد ارزیابی.

  • تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها، مدیریت‌ها و کارکنان بر اساس بازرسی‌های انجام شده و بررسی راهکارهای اصلاحی با هماهنگی واحدهای سازمان.

  • شناسایی و کشف گلوگاه‌های فساد خیز و مفاسد اداری از طریق بازرسی‌های آشکار و پنهان، ارائه گزارش و پس خوراندهای لازم به مدیران ذی‌ربط.

  • ارائه گزارش از ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و بازرسی‌های به عمل آمده در مقاطع ۳ ماهه به رئیس دانشگاه.

  • بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد آنان با ارباب رجوع و گزارش به مقام مافوق.

  • بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری و اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی.

  • اجرای دستورالعمل‌های ارزیابی عملکرد دستگاه و تکمیل فرم‌های مربوط و تهیه مستندات لازم.

  • همکاری در جمع بندی شکایات و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به مقام مافوق.

  • کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی‌های آشکار و پنهان و ارائه گزارش‌های لازم به مقامات ذی‌ربط.

  •  اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران.

  • آموزش و توانمند سازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش سازمان/موسسه.

  • برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاه‌ها و رسانه‌های جمعی و مطبوعات.

  • ایجاد ارتباط مؤثر با نهادهای نظارتی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سایر مراجع ذیصلاح.

  • بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعه به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل وزارت بهداشت، درمان.

  • تلاش در جهت ایجاد نظام پاسخگویی شفاف.

  • به کارگیری مناسب‌ترین فناوری‌های نوین مدیریتی در راستای اصلاح و بهبود روش‌های انجام کار مربوطه.

  • تعیین بازرسین ماده 91 و92 قانون مدیریت خدمات کشوری و صدور ابلاغ توسط ریاست دانشگاه .

 

شرح وظایف واحد بازرسی

بازرسی فعالیت منظم، هدف دار و با برنامه به منظور مقایسه عملکرد واحد مورد بازرسی با قوانین و مقررات و استانداردهای تعیین شده بر اساس ماموریت قانونی وزارت متبوع می باشد.

  • حصول اطمینان از حسن اجرای ضوابط و مقررات توسط واحد مورد بررسی

  • انطباق سازی وضعیت کلی ، ساختاری و تشکیلاتی واحدها با مقررات و دستورالعمل ها

  • ارتقاء سطح مدیریت واحدها طبق قوانین و ضوابط

  • ارتقاء عملکرد واحدها و کارکنان منطبق با استانداردها

  • تحقق صحیح روند رسیدگی به گزارشات و شکایات

  • تحقق اجرای دستورات مقام محترم وزارت متبوع یا مدیریت محترم دفتر و یا درخواست معاونین در حیطه موضوع خاص ارجاعی

  • شرح وظایف واحد ارزیابی عملکرد

  • سنجش ، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد واحدها براساس قوانین و مقررات مربوط با رویکرد معیارهای اثربخشی ، کارائی ، اقتصادی و اخلاقی به منظور ارتقاء کیفیت خدمات، وتعیین میزان انحراف از مسیر سیاستها ، طرح ها و برنامه ها می باشد.

  • راهنمایی و ارشاد واحد در جهت بهبود کارآمدی و ارتقای فرآیند

  • تهیه و تدوین شاخص ها (عمومی و اختصاصی) و معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران در رده های مختلف

  • تهیه و تنظیم چک لیست ارزیابی مدیران و ارسال جهت ریاست دانشگاه جهت بررسی و اعلام نظر

  • ابلاغ چک لیست ارزیابی به مدیران جهت آگاهی و خودارزیابی مدیر

  • ارزیابی، امتیازدهی و تعیین وضعیت عملکرد مدیران

  • تهیه نقاط قوت و ضعف و تهیه پس خوراند لازم و همچنین ارائه به ریاست محترم دانشگاه و مدیران مربوطه

  • تعیین بازه زمانی جهت رفع نقایص عملکرد مدیر

  • انجام ارزیابی مجدد مدیر و مقایسه امتیاز ثانویه با امتیاز قبلی، ارائه پس خوراند و ارسال به ریاست محترم دانشگاه جهت بررسی و ارشادات لازم

  • تهیه و تدوین شاخص ها (عمومی و اختصاصی) و معیارهای ارزیابی عملکرد رابطین رسیدگی به شکایات در واحدهای محیطی

  • تهیه و تکمیل چک لیست ارزیابی رابطین شکایات، امتیازدهی و تعیین وضعیت عملکرد رابطین

  • تعیین نقاط قوت و ضعف و تهیه پس خوراند لازم، ارائه به واحد مربوطه و تعیین بازه زمانی جهت رفع نقایص

  • انجام ارزیابی مجدد رابطین و مقایسه امتیاز جدید با امتیاز قبلی و ارائه پس خوراند

 

شرح وظایف واحد پاسخگویی به شکایات

  • پاسخگویی به درخواست احقاق حق شهروندان از نقص یا نقض قوانین ومقررات و عدم اجرای ضوابط در مقایسه با استانداردهای خدمات عمومی، ارتقاء سطح پاسخگوئی واحدهای تابعه به کارکنان و ارباب رجوع می باشد.

  • افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از طریق پاسخگوئی سریع ، به موقع و جامع

  • توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات

  • سیاست گذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستند سازی ، طبقه بندی و اولویت بندی شکایات واصله

  • تجزیه و تحلیل و بازنگری کارآمدی قوانین و مقررات و ضوابط اجرائی مورد عمل در واحدهای تحت پوشش

  • آسیب شناسی سازمانی و رفع نقاط ضعف از طریق تجزیه و تحلیل شکایات

  • پاسخگو نمودن واحدهای تابعه دانشگاه در مقابل شکایات شهروندان و کارکنان