شرح وظایف
-
سیاست گذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستندسازی، طبقه بندی و اولویت بندی شکایات واصله.
-
تدوین سیاست اجرایی و تلاش در استقرار نظام مدیریتی مبتنی بر عملکرد واحدهای تحت سرپرستی.
-
تدوین سیاست اجرای در جهت ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی.
-
تدوین شاخص های صیانت از حقوق شهروندی و انجام بازرسیهای دوره ای و یا موردی در خصوص اطمینان از اجرای مفاد آن.
-
آگاهی از عملکرد، دستاوردها، نوآوریها، موفقیتها، محدودیتها، ضعفها و مشکلات سازمان.
-
برقراری ارتباط مناسب و منطقی با مسئولین، مدیران و کارشناسان دانشگاهی.
-
هماهنگی و همکاری با کلیه واحدهای سازمانی تحت پوشش نهادها و سازمانهای مرتبط.
-
نظارت و پیگیری بر دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم.
-
همکاری در امر نظارت بر ورود، تولید، توزیع تا عرضه و فروش کالاهای سلامت محور.
-
پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان.
-
تهیه و تنظیم برنامههای بازرسی مستمر دوره ای و یا موردی از واحدهای سلامت تحت پوشش برای سنجش میزان مطابقت عمل و عملکرد اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها، دستورالعمل ها، ضوابط و شاخصهای مورد ارزیابی.
-
تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها، مدیریتها و کارکنان بر اساس بازرسیهای انجام شده و بررسی راهکارهای اصلاحی با هماهنگی واحدهای سازمان.
-
شناسایی و کشف گلوگاههای فساد خیز و مفاسد اداری از طریق بازرسیهای آشکار و پنهان، ارائه گزارش و پس خوراندهای لازم به مدیران ذیربط.
-
ارائه گزارش از ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و بازرسیهای به عمل آمده در مقاطع ۳ ماهه به رئیس دانشگاه.
-
بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد آنان با ارباب رجوع و گزارش به مقام مافوق.
-
بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری و اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی.
-
اجرای دستورالعملهای ارزیابی عملکرد دستگاه و تکمیل فرمهای مربوط و تهیه مستندات لازم.
-
همکاری در جمع بندی شکایات و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به مقام مافوق.
-
کشف مفاسد اداری از طریق بازرسیهای آشکار و پنهان و ارائه گزارشهای لازم به مقامات ذیربط.
-
اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران.
-
آموزش و توانمند سازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش سازمان/موسسه.
-
برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاهها و رسانههای جمعی و مطبوعات.
-
ایجاد ارتباط مؤثر با نهادهای نظارتی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سایر مراجع ذیصلاح.
-
بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعه به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل وزارت بهداشت، درمان.
-
تلاش در جهت ایجاد نظام پاسخگویی شفاف.
-
به کارگیری مناسبترین فناوریهای نوین مدیریتی در راستای اصلاح و بهبود روشهای انجام کار مربوطه.
-
تعیین بازرسین ماده 91 و92 قانون مدیریت خدمات کشوری و صدور ابلاغ توسط ریاست دانشگاه .
شرح وظایف واحد بازرسی
بازرسی فعالیت منظم، هدف دار و با برنامه به منظور مقایسه عملکرد واحد مورد بازرسی با قوانین و مقررات و استانداردهای تعیین شده بر اساس ماموریت قانونی وزارت متبوع می باشد.
-
حصول اطمینان از حسن اجرای ضوابط و مقررات توسط واحد مورد بررسی
-
انطباق سازی وضعیت کلی ، ساختاری و تشکیلاتی واحدها با مقررات و دستورالعمل ها
-
ارتقاء سطح مدیریت واحدها طبق قوانین و ضوابط
-
ارتقاء عملکرد واحدها و کارکنان منطبق با استانداردها
-
تحقق صحیح روند رسیدگی به گزارشات و شکایات
-
تحقق اجرای دستورات مقام محترم وزارت متبوع یا مدیریت محترم دفتر و یا درخواست معاونین در حیطه موضوع خاص ارجاعی
-
شرح وظایف واحد ارزیابی عملکرد
-
سنجش ، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد واحدها براساس قوانین و مقررات مربوط با رویکرد معیارهای اثربخشی ، کارائی ، اقتصادی و اخلاقی به منظور ارتقاء کیفیت خدمات، وتعیین میزان انحراف از مسیر سیاستها ، طرح ها و برنامه ها می باشد.
-
راهنمایی و ارشاد واحد در جهت بهبود کارآمدی و ارتقای فرآیند
-
تهیه و تدوین شاخص ها (عمومی و اختصاصی) و معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران در رده های مختلف
-
تهیه و تنظیم چک لیست ارزیابی مدیران و ارسال جهت ریاست دانشگاه جهت بررسی و اعلام نظر
-
ابلاغ چک لیست ارزیابی به مدیران جهت آگاهی و خودارزیابی مدیر
-
ارزیابی، امتیازدهی و تعیین وضعیت عملکرد مدیران
-
تهیه نقاط قوت و ضعف و تهیه پس خوراند لازم و همچنین ارائه به ریاست محترم دانشگاه و مدیران مربوطه
-
تعیین بازه زمانی جهت رفع نقایص عملکرد مدیر
-
انجام ارزیابی مجدد مدیر و مقایسه امتیاز ثانویه با امتیاز قبلی، ارائه پس خوراند و ارسال به ریاست محترم دانشگاه جهت بررسی و ارشادات لازم
-
تهیه و تدوین شاخص ها (عمومی و اختصاصی) و معیارهای ارزیابی عملکرد رابطین رسیدگی به شکایات در واحدهای محیطی
-
تهیه و تکمیل چک لیست ارزیابی رابطین شکایات، امتیازدهی و تعیین وضعیت عملکرد رابطین
-
تعیین نقاط قوت و ضعف و تهیه پس خوراند لازم، ارائه به واحد مربوطه و تعیین بازه زمانی جهت رفع نقایص
-
انجام ارزیابی مجدد رابطین و مقایسه امتیاز جدید با امتیاز قبلی و ارائه پس خوراند
شرح وظایف واحد پاسخگویی به شکایات
-
پاسخگویی به درخواست احقاق حق شهروندان از نقص یا نقض قوانین ومقررات و عدم اجرای ضوابط در مقایسه با استانداردهای خدمات عمومی، ارتقاء سطح پاسخگوئی واحدهای تابعه به کارکنان و ارباب رجوع می باشد.
-
افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از طریق پاسخگوئی سریع ، به موقع و جامع
-
توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات
-
سیاست گذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستند سازی ، طبقه بندی و اولویت بندی شکایات واصله
-
تجزیه و تحلیل و بازنگری کارآمدی قوانین و مقررات و ضوابط اجرائی مورد عمل در واحدهای تحت پوشش
-
آسیب شناسی سازمانی و رفع نقاط ضعف از طریق تجزیه و تحلیل شکایات
-
پاسخگو نمودن واحدهای تابعه دانشگاه در مقابل شکایات شهروندان و کارکنان